RESİM 40
MERMER NÜ-SEMİHA KURŞUN
70×100 tuval üzerine kuru fırça “Mermer Nü” çalıştım. Tuval üzerine iki kat Gesso atmama rağmen tuval çalışmaya elverişli bir tuval değilmiş, fırçam rahat kaymadı, çok zorladı beni…buna rağmen uzun süren emek ve çabamın sonucundan memmunum🥰🙏🧿🌺💃🖌🎨#resim #sanat #kurufırça #mermernü
ÇIRPINTI – ESRA YILMAZ
Bu alem senin için kurulduBu içe içe biteviye dönen sarmalın merkezi sensin Taş’tır ya insan: rüzgar,yağmur,çamur,fırtına darmadağın eder … toprak olur.Toprak’tır: çiğnenir, iteklenir, örselenir,ateşlerden geçer…cam olur.Cam’dır: yanar…daha…daha…daha daYandıkça güzelliği görünür,kristal olur. Tüm bu sarmal senin içinSenin için dönüyor bu fezaTaştan kristale dönNebatattan melakuta yürü diyeGör diye hakikatiSen’i bulSen’i bilSen’de kaybolSen ol diye… Yürüdükçe birikir yaşananlarHer […]
KURT-SÜHEYLA ÜSTEK
50×70 Yağlıboya dır Teknik, realist KURT larım ruhumu taşır… KURT’ larımı çalışırken gözlerine kendi ruhumdan katarım bakışları canlı olsun diye, KURT asilliği liderliği ile diğer hayvanlardan daha üstündür. Türk tarihinde de önemli yeri vardır.
TURNALAR-DİLEK ÖZALP
Bir ikindi vakti, buğday tarlalarının bereketi üzerinde yükselen güneşin yakıcılığına inat, tüm canlılar müjdeyi, umudu ve gelecek güzel günleri sırtlamış, neşelerine neşe katıyordu. Turnalar döne döne dans ederek yükseldikleri gökyüzünden yanlarına gelip, bu anın en muhteşem eşlikçisi ve tüm gelecek güzelliklerin habercisi gibi ritüelin bir parçası olmuştu. Kuş müjdeyi fısıldadı kadına, kadın buğday başaklarını daha […]
SEYRİ TURNALAR-PERVİN KARSLI
Seyri turnalar #art#artist #artwork #acrylic #acrylicpainting #60×60 #pervinkarslı
BADİOU VE KEDİSİ – AYLA AKSOYOĞLU
‘Badiou ve Kedisi’ Filozof yazar Alain Badiou’nun evindeyiz, Badiou konuşuyor, ben portresini çiziyorum, bir kedi ortada dolaniyor, içimden kediye diyorum GIT YANINDA DUR, OMUZUNA ÇIK… Kedi resmen iç sesimi duyup, gidip filozofun başında boylece poz veriyor. Inanamıyorum. Fırtına hızıyla çiziyorum…Teşekkurler kedicik! Mart 2024 Paris.
BİR ÂN-NURTEN BOYLU
bir ânın ,bir mazaranın resmini çizmekten görmekten fazlasını hissetmek duyumsamak yansıtmak.. hüzün kasvet mecburiyet teslimiyet, puslu soğuk ve ıslak ,evlerin bacasından çıkan dumanla karışık kesik ayazın genzi saran kokusu, tekerleklerin,atların çıkardığı buharlı soluk sesi,uzaktan kargaların tiz bağırışları atların ayak kaslarının seğirişi varolan bir âñın öncesi sonrası hikayesiyle zihnimizde kendini çizmeye tamamlamaya devam ediyor. Resim: Anders […]
YARA İZİ -ESRA YILMAZ
Alnımdaki yara izi olmasaydı eğerNerden bilecektim ben düşünce yanacağını canımınHer ağaca çıkılmayacağınıHer dala güvenilmeyeceğiniNereden…Nereden bilecektim kiDizlerimdeki yara izleri olmasaydı eğerHer düştüğümde elimden birinin tutmaya gelmeyeceğiniYere kapaklanınca yeniden daha hırsla ayağa kalkıpKoşmaya devam edebileceğimiNereden…Yüreğimdeki yara izleri olmasaydı eğerNereden bilecektimCanım yana yanaDaha da sevebileceğimiNereden… Resim detay, akrilik esrayılmaz mavidesen
JOHN SİNGER SARGENT’IN “GASSED” TABLOSU ÜZERİNE BİR İNCELEME- NURTEN BOYLU
John Singer Sargent’ın “Gassed” adlı eseri, Birinci Dünya Savaşı’nın acımasız gerçeklerini ve insanlık durumunu çarpıcı bir şekilde ortaya koyan büyük bir yağlı boya tablodur. Mart 1919’da tamamlanan bu eser, savaşın en korkunç yüzlerinden birini, kimyasal savaşı tasvir eder. Tablonun Konusu“Gassed” tablosu, bir hardal gazı saldırısının hemen sonrasını tasvir eder. Tabloda, bir dizi yaralı asker, bir […]
BÜYÜK HİKAYELER BO BARTLETT CENTER’DE
Columbus, Georgia’daki Columbus State University’de bulunan Bo Bartlett Center, bugün çalışan en iyi figüratif hikaye anlatıcılarından bazılarının eserlerine ev sahipliği yapıyor. “Büyük Hikayeler” adlı sergi, 16 Aralık’a kadar devam edecek ve çeşitli sanatçılar grubunun 18 çağdaş büyük ölçekli anlatı tablosunu sergiliyor. Sergide yer alan sanatçılar arasında Steven Assael, Bo Bartlett, Margaret Bowland, Noah Buchanan, Aleah […]
Son Yorumlar