Şaman giysisinin üzerinde bulunan “İskelet Simgeciliği” onun kemiklerinden “Yeniden Doğduğunu” ifade eder. Şamanın kemiklerini ve kaburgalarını temsil eden semboller, Manyak adı verilen giysinin üzerine dikilir. “İskelet Simgeciliği” bu şekilde ifade edilir. Bu, Şamanın kendi iskeletini simgeler.
Aday Şaman, Şaman olabilmek için, yeniden doğmak ve ritüel olarak ölüp dirilmek zorundadır. Yer altına götürüldüğünde ruhlar tarafından etleri kemiklerinden ayrılır ve vücudu yeni etler ile kaplanır. İskelet sembolizmi, onun ölüp dirilmiş bir kişi olduğunu ve Şamanlık sırlarını öğrendiğini gösterir.
İnsan iskeleti Şamanlık ile alakalı sembollerin ilk arketipidir. Yani arkaik dönemlerdeki ilk ata şamanları da ifade eder. Bir bakıma aday Şamanın etleri, bu arkaik iskeletin üzerine giydirilir. Yeni Şaman eski Şamanların kemiklerinden yeniden doğar.
ŞAMAN GİYİMİNDE İSKELET SEMBOLİZMİ – NURAY BİLGİLİ
Son Yorumlar
- Lilya – Şiyar Ayaz için e.
- Yolculuk Hali – Cemil Şen için Mehmet BONCUKOĞLU
- SÜKUNETİMİN ÇIĞLIĞI – GAİUS FLAVİUS DİVİNUS için Gaius Flavius Divinus
- SÜKUNETİMİN ÇIĞLIĞI – GAİUS FLAVİUS DİVİNUS için Hamit Taha sayın
- METİN UCA – FİRDEVS ALYA için EMİN ERENSOY
En Çok Okunanlar
RÜYA-MERVE OTÇEKEN
65 views
ÖLÜ REÇETE-ARZU SELOĞLU
56 views
GEL EY SEVGİLİ – BİLHAN AKKAYA
53 views
NİSAN-ARZU ÇETİNKAYA
47 views
ARAF-NURTAÇ GÜL
39 views
İKİ SÖZ-EYLEM DEMİR
28 views
ÖZÜM-SİBEL ERGEÇ
24 views
TEŞEKKÜRLER HAYAT-MERVE OTÇEKEN
23 views
Son Yorumlar
- Lilya – Şiyar Ayaz için e.
- Yolculuk Hali – Cemil Şen için Mehmet BONCUKOĞLU
- SÜKUNETİMİN ÇIĞLIĞI – GAİUS FLAVİUS DİVİNUS için Gaius Flavius Divinus
- SÜKUNETİMİN ÇIĞLIĞI – GAİUS FLAVİUS DİVİNUS için Hamit Taha sayın
- METİN UCA – FİRDEVS ALYA için EMİN ERENSOY
Bir cevap yazın